És millor o no?

>> dijous, 6 de maig del 2010


OPEN SOURCE

Jo la veritat encara no m’he acostumat al terme de open source, i per aquest motiu no estic massa assabentada de les ventatges que amb ell podem arribar.
El que he trobat és que el codi obert és el terme amb el que es coneix al software distribuit i desarrotllat liurement. Que té un punt de vista més orientat als beneficis de compartir el codi que les qüestions morals o filosòfiques de les quals destaquen l’anomenat software lliure.

Mirat d’aquesta manera sembla una bona opció per als que no vulguin pagar, però tal i com està el mercat avui en dia, pots tenir qualsevol programa o software ja sigui de pagament o no. Clar tot això parlant des d’un punt de vista d’usuari casolà. Està clar que si ho necessitem per a una empresa o organització la cosa canvia i per tant si què és una bona opció.
Poder contar amb programes o softwares de codis oberts pot obrir moltes portes a empreses que acaben de començar i tenen bones visions de fotur i poc pressupots per a començar.
Ara bé, jo en el meu cas encara no sé com funciona exactament, i acostumada als programes de sempre em sembla una mica extrany tornar-me acostumar de nou als nous programes de codi obert. Però pel bé de tots ens hi acostumarem.

Publica un comentari a l'entrada